Având în vedere multitudinea aprecierilor negative apărute recent în spațiul public referitoare la lucrările de alimenatare cu apă și canalizare ce se desfășoară în cartierul Adjud Nord, pentru o corectă informare a opiniei publice, Primăria Municipiului Adjud face următoarele precizări:
Investiția din cartierul Adjud Nord se desfășoară în două etape:
a. Etapa I – Lucrări de extindere și modernizare a sistemului de alimentare apă-canal, beneficiar – SC CUP SA, executant – SC HIDROCONSTRUCȚIA SA București. Lucrările sunt finanțate din fonduri europene, fonduri ale Consiliului Județean Vrancea și fonduri ale UAT Adjud. Execuția lucrărilor a început în octombrie 2018 iar termenul de execuție este de 20 luni.
b. Etapa II – Lucrări de asfaltare, investitor – Primăria Municipiului Adjud prin fonduri obținute prin intermediul Programului Național de Dezvoltare Locală. Execuția lucrărilor de asfaltare a început în octombrie 2018 iar termenul de finalizare a lucrărilor este luna octombrie 2021. Stadiul fizic realizat până în luna august 2019 – 31%.
Începerea lucrărilor de asfaltare depinde de finalizarea racordării la rețelele de utilități (apă/canal și gaz) a tuturor caselor de pe strada ce urmează a fi asfaltată, secționarea ulterioară a covorului asfaltic în vederea racordării la utilități ducând la pierderea garanției lucrării. Având în vedere că, deși Primăria Municipiului Adjud a adus la cunoștință în timp util cetățenilor din cartierul Adjud Nord necesitatea urgentării depunerii documentației de racordare la utilități precum și imposibilitatea demarării lucrărilor de racordare la utilități după finalizarea asfaltării, nu toți rezidenții au urmat recomandările. Din acest motiv, pentru a acorda posibilitatea tuturor cetățenilor de a beneficia de utilități, începerea asfaltării pe unele străzi este amânată, însă sub nicio formă nu se poate vorbi despre oprirea acesteia, mai ales că lucrările sunt în termenul de execuție. În același sens, informăm locuitorii cartierului Adjud Nord că prioritate în începerea asfaltării o au străzile racordate în procent de 100% la utilități.
Semnalizarea lucrărilor de racordare la utilități și răspunderea în cazul eventualelor accidente cade exclusiv în sarcina executantului acestora.
Avem rugămintea ca, pe viitor, pentru a fi corect informați asupra proiectelor, activităților și lucrărilor ce se desfășoară în municipiul Adjud să vă adresați administrației locale prin intermediul adresei de e-mail uat@primariaadjud.ro. Vă asigurăm de toată solicitudinea noastră!