- gestionează spaţiile cu destinaţie de locuinţă din patrimoniul public şi privat
- gestionează contractele de închiriere pentru apartamentele construite din fondul statului
- gestionează apartamentele rămase în fondul de stat
- gestionează casele naţionalizate
- întocmeşte contracte de închiriere
- verifică şi confirmă situaţiile de lucrări de întreţinere, reparaţii efectuate la fondul locativ
- înregistrarea si analizarea solicitărilor privind cumpărarea locuințelor construite din fondurile statului din punct de vedere al admisibilității, legalității și oportunității
- întocmirea contractelor de vânzare cumpărare cu plata integrală și în rate
- evidențiază şi urmărește solicitările de locuințe privind completarea dosarului în vederea stabilirii ordinea de prioritate a categoriilor de persoane care solicită locuință în funcție de normele metodologice de aplicare a Legii nr. 114/1996 şi a Legii nr. 152/1998
- administrează blocurile de locuințe sociale şi ANL
- pune la dispoziţie compartimentului juridic actele necesare pentru acţionarea în instanță în vederea recuperării debitelor a rău platnicilor
- ține evidența contractelor la apartamentele sociale, a celor vândute cu plata în rate, a imobilelor în baza Legii nr. 10/2001, actualizează tariful lunar al chiriilor conform legislaţiei în vigoare
- ține evidenţa solicitărilor de locuințe pe tipurile acestora
- îndeplinește orice alte atribuţii rezultate din hotărârile Consiliului Local, dispoziţiile Primarului
- asigură verificarea în teren, pentru contractele gestionate, având scop constatarea realizării şi respectării clauzelor contractule, întocmind în acest sens un proces verbal de constatare, anexă la contract
- identifică persoanele care ocupă abuziv locuinţele din fondul locativ de stat şi propune adoptarea măsurilor de evacuare
- asigură, pe domeniul de activitate, corespondenţa cu persoane fizice sau juridice, precum şi informări, referate, analize, studii, solicitate de către conducerea Primăriei sau Consiliul Local al Municipiului Adjud
- propune măsuri pentru repararea și menţinerea în stare de siguranţă în exploatare și funcţionalitate a clădirilor de locuit din patrimoniul Municipiului şi a instalaţiilor comune proprii clădirii
- eliberează adeverinţe de domiciliu sau privind achitarea locuinţelor cumpărate cu respectarea prevederilor legale
- urmăreşte comportarea în timp a clădirilor executate, în perioada de garanţie şi post garanţie, conform Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, Normativul P 130- 1999