Emitere certificate de urbanism:
- primirea documentelor
- verificarea documentelor primite
- încadrarea terenului în regimul juridic, regimul economic, regimul tehnic
- stabilirea avizelor şi acordurilor necesare
- formularea condiţiilor şi restricţiilor specifice amplasamentului ca fiind obligatorii pentru proiectarea investiției
- stabilirea taxelor
- emiterea C.U.
- avizarea documentelor care însoţesc C.U.
- înregistrarea C.U. în Registrul Special de Urbanism
- eliberarea certificatului de urbanism către beneficiar
- prelungirea termenului de valabilitate a C.U.
- stabilirea taxei necesare prelungirii C.U.
- verificarea bazei de date proprii cu datele de pe C.U.
- arhivarea C.U.
Emiterea autorizaţiei de construire/desființare:
- primirea documentelor
- verificarea documentelor primite
- emiterea A.C. /A.D.
- verificarea avizării documentelor care însoţesc A.C. /A.D.
- stabilirea taxelor
- înregistrarea A.C./A.D. în Registrul Special de Urbanism
- eliberarea A.C./A.D. către beneficiar şi informarea acestuia cu privire la obligaţiile care decurg în urma emiterii autorizaţiei
- prelungirea termenului de valabilitate a A.C./A.D.
- stabilirea taxei necesare prelungirii A.C./A.D.
- verificarea bazei de date proprii cu datele de pe A.C./A.D.
- arhivarea A.C./A.D.
Urmăreşte şi colaborează la elaborarea P.U.G. al Municipiului şi P.U.Z./P.U.D ţinând cont de condiţiile de dezvoltare economico –sociale ale localităţii:
- prezintă şi susţine alături de proiectant la organele de vizare P.U.G./P.U.Z./P.U.D
- asigură informarea, consultarea publică a cetăţenilor asupra procesului de desfăşurare a P.U.G./P.U.Z./P.U.D
- identificarea părţilor interesate (persoane fizice/juridice, societăţi comerciale, instituţii publice), care pot fi afectate de prevederile propuse prin P.U.G./P.U.Z./P.U.D
- gestionarea activităţilor de informare şi consultare a publicului pe tot parcursul documentaţiei până la aprobare
- întocmirea referatelor de specialitate şi participarea la şedinţele Consiliului Local care au drept scop propuneri pentru dezvoltarea economică-socială şi urbanistică a Municipiului Adjud
- punerea la dispoziția comisiilor de specialitate în vederea elaborării de proiecte hotărâri ale Consiliului Local de materiale concludente
- verificarea în teren a situațiilor reale, consultarea cu specialiști în domeniu
- colaborează cu toate compartimentele din cadrul instituției în vederea întocmirii unor referate care să dețină elemente și informații corecte
Urmărește disciplina în realizarea lucrărilor de construcții autorizate:
- verificarea în teren a respectării normelor privind AC/AD
- verifică respectarea disciplinei în construcții
- verifică și ia măsuri care se impun privind amplasarea construcțiilor provizorii de pe domeniul public
- întocmirea de somații și procese verbale de contravenție persoanelor fizice și juridice, care încalcă prevederile legale privind disciplina în construcții
- urmărire a realizării lucrărilor de construcții autorizate, verificare în teren a declarației de începere a lucrării, asigură reprezentare la recepția finală a lucrării
- întocmirea proceselor verbale de recepție la finalizarea lucrărilor pentru lucrări de construcții locuințe, împrejmuiri și anexe
- stabilește taxa de regularizare la finalizarea lucrărilor de construire
- participă la recepțiile investițiilor publice, a achizițiilor de bunuri, servicii și lucrări
- răspunde de soluționarea petițiilor adresate de către ministere, organe centrale superioare etc., compartimentului în termenele și condițiile stabilite de lege
- întocmește referate, răspunde de soluționarea petițiilor adresate de către cetățeni (reclamații sesizări) compartimentului, în termenele și condițiile stabilite de lege
- întocmește situații solicitate de către Direcția Județeană de Statistica, Consiliul Județean, Inspectoratul Teritorial în Construcții
- întocmește și eliberează la solicitare documente arhivistice cu respectarea prevederilor legale
- întocmește și eliberează la solicitare adeverințe care au ca scop informarea asupra unor clădiri, terenuri etc.
- Asigură evidența, păstrarea, conservarea și arhivarea documentelor din activitatea proprie
- întocmește proiectele, la solicitarea cetățenilor, pentru a fi supuse aprobării Consiliului Local
- Emite acordurile de principiu necesare lucrărilor realizate de Consiliul Județean