- Primirea, verificarea și înregistrarea Declarațiilor fiscale depuse de către contribuabili.
- Scoaterea din evidența fiscală a bunurilor mobile și imobile în baza documentelor de înstrăinare prezentate de către contribubil sau ca rezultat al investigațiilor făcute.
- Introducerea în programul informatic a datelor necesare calculului impozitului pe clădiri, pe teren și pe mijloace de transport.
- Emiterea deciziilor de impunere, ca rezultat al operațiunilor de impunere efectuate în programul informatic.
- Aplică sancțiuni contravenționale, conform legislației în vigoare, când constată depășirea termenului de depunere a declarațiilor fiscale sau nedepunerea acestora.
- Primește, verifică și înregistrează cererile pentru acordarea facilităților fiscale precum și documentele anexate acestora, conform Codului fiscal.
- Întocmește, înregistrează și operează borderourile de debite-scăderi ca urmare a operațiunilor de regularizare, rectificare a nivelurilor impozitelor și taxelor gestionate de către compartiment.
- Întocmește și transmite adrese de răspuns la solicitările formulate de către contribuabili.
- Transferă către alte primării dosarele fiscale pentru contribuabilii care și-au schimbat domiciliul în alte localități.
- Desfășoară activități de control, stabilește în sarcina persoanelor fizice diferențe de impozit și calculează majorări de întârziere pentru neplata la termen a impozitelor și taxelor locale.
- Eliberează Certificate Fiscale pentru persoane fizice.
- Aduce la cunoștința persoanelor interesate orice modificări ale nivelului taxelor datorate și termenul de plată.