- asigură relaţionarea dintre Consiliul local, Primar și societatea civilă;
- soluţionează petiţiile, cu sprijinul serviciilor/birourilor/compartimentelor aparatului de specialitate al Primarului, în termenele legale;
- gestionează registrul de evidenţă al petiţiilor;
- întocmeşte semestrial raportul privind activitatea de soluţionare a petiţiilor;
- organizează şi urmăreşte modul de soluţionare a solicitărilor în baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;
- gestionează registrul de evidenţă al solicitărilor privind liberul acces la informaţii;
- întocmeşte raportul anual privind informaţiile de interes public;
- soluţionează corespondenţa repartizată de şeful de serviciu;
- efectuează operațiunile de intrare-ieșire pe portal.regista.ro;
- afişează şi întocmeşte procese verbale de afişare pentru citaţiile comunicate spre afişare, publicaţiile de vânzare, precum şi pentru orice alte documente înaintate Primăriei municipiului Adjud spre afişare la sediul instituției;
- asigură efectuarea lucrărilor de multiplicare a documentelor;
- întocmeşte diferite situaţii cu privire la unitatea administrativ teritorială sau aleşii locali, la solicitarea unor instituţii sau pentru aplicarea unor prevederi legale sau realizarea unor publicaţii;
- primeşte, distribuie, colectează corespondenţa clasificată prin poşta specială;
- se implică în buna organizare a şedinţelor, întrevederilor, întâlnirilor, acţiunilor de îndrumare şi control, precum şi alte asemenea evenimente, ale Primarului, Viceprimarului, Secretarului şi ale serviciilor din aparatul de specialitate al Primarului;
- asigură activitatea de protocol pentru aceste evenimente;
- asigură relaţionarea telefonică cu alte instituţii pentru Primar, Viceprimar şi Secretar
- convoacă telefonic consilierii locali ori de câte ori este necesar;
- convoacă telefonic alte persoane (conducători instituţii publice, oameni din mediul de afaceri, etc.) ori de câte ori este nevoie;
- transmite documentele în termen (fax);
- gestionează registrul de intrări – ieşiri corespondenţă fax;
- primeşte şi înregistrează corespondenţa fax, o repartizează compartimentelor de specialitate pe baza rezoluţiei primarului, viceprimarului sau secretarului, după caz;
- îndeplinește toate atribuțiile de administrator pentru portal.regista.ro – registratura generală a primăriei municipiului Adjud;
- asigură tipărirea registrelor de intrare/ieșire a corespondenței, constituirea dosarelor de registratură şi arhivarea lor conform normelor legale;
- ține evidenţa cererilor cetăţenilor, adreselor instituţiilor, asigură transmiterea lor potrivit repartizării făcute;
- verifică şi preia actele, cererile şi documentaţiile depuse de cetăţeni pentru eliberarea autorizaţiilor, certificatelor, adeverinţelor, a altor acte emise de autoritatea locală;
- pune la dispoziţia cetăţenilor formularele tipizate prevăzute de lege;
- preia orice cereri şi sesizări în legătura cu activitatea instituţiei şi privitoare la problemele oraşului adresate diferitelor compartimente, precum şi conducerii instituţiei;
- participă la activitatea de relaţii publice asigurând informarea cetăţenilor prin furnizarea pe loc a informaţiilor de interes public solicitate verbal;
- transmite pe bază de semnătură corespondenţa internă din compartimentele instituţiei;
- transmite zilnic conducerii instituţiei cererile adresate acesteia, care, după analiză şi repartizare, sunt preluate din nou la compartimentul relaţii publice şi distribuite compartimentelor în funcţie de rezoluţia stabilită;
- asigură în permanenţă o evidenţă corectă a circuitului documentelor în instituţie;
- înregistrează, distribuie şi expediază corespondenţa întregului aparat de specialitate al Primarului către toate instituţiile;
- efectuează lucrările de multiplicare a documentelor pentru corecta repartizare a acestora pe baza rezoluţiei dată de primar;Distribuie solicitanţilor documentele întocmite şi semnate, în condițiile legii;
- asigură relaţiile cu societatea civilă pentru a primi propunerile, sugestiile și opiniile persoanelor interesate cu privire la proiectul de act normativ propus;
- gestionează registrul general de intrări ieşiri corespondenţă generală şi cel de corespondenţă cu Instituţia Prefectului;
- gestionează registrul unic de evidenţă a tuturor registrelor din primărie;
- gestionează registrul unic de înregistrare a contractelor;
- întocmeşte necesarul şi gestionează efectele poştale (timbre, plicuri etc.) pentru corespondenţă şi le decontează pe borderoul de expediere, confirmat de oficiul poştal local;
- primeşte, înregistrează şi prezintă zilnic la mapa primarului corespondenţa din ziua respectivă pentru soluţionare/repartizare la serviciile/birourile/compartimentele specializate;
- scade din registrul de intrare-ieşire corespondenţa din ziua precedentă şi o repartizează prin condici de predare-primire la servicii publice/instituții subordonate;
- ridică de la Oficiu Poştal corespondenţa zilnică;
- întocmește actele de expediere a corespondenţei prin poştă şi curier;
- asigură expedierea corespondenţei, zilnic, pe destinaţiile înscrise de serviciile/birourile/ compartimentele de resort sau date de primar, secretar şi viceprimar;
- asigură menţinerea registrelor de intrare/ieşire a corespondenţei în bune condiţii şi arhivarea lor conform normelor legale;
- gestionează timbrele poştale necesare corespondenţei;
- efectuează lucrări de multiplicare a documentelor pentru corecta repartizare a acestora pe baza rezoluţiei dată de primar;Întocmeşte diferite situaţii la solicitarea unor instituţii sau pentru aplicarea unor prevederi legale;
- responsabilităţi SCIM conform OSGG nr. 600/2018;
- responsabilităţi ISO 9001:2015 şi SR EN ISO 14001:2015;
- respectă normele de securitate în muncă precum şi măsurile de aplicare a acestora
- asigură arhivarea documentelor create.