- redactare documente necesare desfăşurării activităţilor serviciului: fişe de post, fişe de proiect, referate de necesitate, referate de plată, referate de deplasare, contracte de servicii/ lucrări/ cesiune, caiete de sarcini etc.
- menținerea corespondenței online cu agenția de implementare sau cu liderul de proiect
- întocmirea documentaţie necesare din cadrul serviciului în CAP – ALOP-uri necesare decontului/ plăților sau avansului aferent prin cereri de finanțare
- întocmire cereri de rambursare pentru proiectele în implementare
- depunerea cererilor de rambursare la agenția de implementare a proiectelor
- organizare de concursuri pentru personalul necesar în proiectele viitoare
- analiza ghidurilor de implementare a proiectelor
- organizare de conferinţe, work-shopuri
- organizare şedinţe de lucru pe proiect sau în cadrul serviciul
- întocmire dispoziţii pentru membrii echipelor de proiect aflate în implementare
- întocmire Hotărâri de Consiliu Local cu privire la proiectul aflat în implementare
- deplasări la conferinţe, participări la cursuri, deplasări către organisme intermediare pentru coordonarea şi controlul proiectelor depuse sau aflate în implementare
- colaborări cu firme de consultanţă
- redactare mape de presă
- organizare de licitaţii pe proiecte
- asigurarea asistenţei şi consultanţei pentru propunerile de colaborare în vederea obţinerii unor finanţări guvernamentale şi/sau externe
- activități legate de resurse umane
- verificarea documentaţiei preluate de la proiectanţii externi, din punct de vedere al eligibilităţii administrative (în funcţie de programele de finanţare pe care trebuie depusă)
- elaborare cereri de finanțare pentru participarea la programele de asistență financiară ale Uniunii Europene sau ale altor finanțatori;
- implementează proiecte cu finanţare externă
- participă în echipele de proiect conform dispoziţiilor Primarului, îndeplinind atribuţiile ce decurg din această calitate
- participă la realizarea bazelor de date necesare desfăşurării activităţii compartimentului
- asigură activitatea de relaţii publice în vederea iniţierii şi întreţinerii relaţiilor de cooperare şi înfrăţire
- participă la realizarea strategiilor şi planurilor de dezvoltare locală
- participă la întâlnirile organizate de către principalii actori implicaţi în fazele de planificare, contractare, implementare şi evaluare a proiectelor
- centralizarea cererilor privind investițiile solicitate (investiții proprii, de la unitățile de învățământ preuniversitar și spitale)
- întocmirea referatelor de necesitate privind lansarea achiziţiilor publice de servicii, produse şi lucrări
- întocmirea listei cheltuielilor obiectivelor de investiții, parte integrantă a bugetului
- întocmirea caietelor de sarcini pentru obiectivele de investiţii
- urmărire execuție (cantitativă şi calitativă) a lucrărilor
- inventarierea lucrărilor în curs de execuție
- controlul calității lucrărilor în faze determinante
- verificarea situațiilor de lucrări prezentate de către executant
- verificarea facturilor emise de executant
- întocmirea documentelor privind angajamentele financiare și ordonanțările la plată
- recepția lucrărilor (la terminarea lucrărilor și recepția finală)
- întocmire proiecte de hotărâri ale Consiliului Local