Compartimentul Comercial, Autorizare Agenți Economici și Transport din cadrul Primăriei Municipiului Adjud are următoarele atribuții:
A. TRANSPORT PUBLIC LOCAL
- Primește și verifică documentațiile depuse în vederea obținerii autorizațiilor de transport, autorizațiilor taxi și autorizațiilor pentru activitatea de dispecerat.
- Acordă punctaje autovehiculelor conform criteriilor de departajare și stabilește punctajul obținut de fiecare automobil în parte.
- Atribuie autorizațiile taxi în cadrul procedurii de atribuire.
- Eliberează autorizații de transport, autorizații taxi, autorizații pentru activitatea de dispecerat, contractele de atribuire în gestiune delegată a serviciilor de transport în regim taxi și caietele de sarcini.
- Ține evidența autorizațiilor taxi și a altor copii conforme în Registrul special de atribuire.
- Primește, verifică și soluționează cererile privind modificarea, suspendarea sau anularea autorizațiilor pentru executarea serviciilor de transport în regim de taxi sau în regim de închiriere.
- Exercită controlul permanent asupra modului în care sunt respectate prevederile contractelor de atribuire în gestiune a executării serviciului de transport în regim de taxi, precum și prevederile legislației în domeniu în vigoare și asigură consultarea asociațiilor profesionale reprezentative ale transportatorilor autorizați, a dispeceratelor taxi și a taximetriștilor.
- Organizează baza de date privind activitatea profesională, evidența abaterilor de la conduita profesională și a sancțiunilor pentru persoanele care desfășoară activități în executarea serviciilor de transport în regim de taxi.
- Eliberează, în condițiile legii, cazierul de conduită profesională.
B. AUTORIZAȚII DE FUNCȚIONARE
- Primește, verifică și întocmește documentațiile în vederea obținerii avizelor și autorizațiilor de funcționare.
- Întocmește notele de calcul a taxelor privind eliberarea de avize și autorizațiile pentru desfășurarea de activități economice.
- Eliberează, în condițiile legii, avize pentru gestionarea deșeurilor reciclabile.
- Eliberează, în condițiile legii, autorizații de funcționare pentru societățile comerciale.
- Primește, verifică și soluționează cererile de modificare, completare, suspendare și anulare a autorizațiilor.
- Ține evidența autorizațiilor de funcționare.
C. ÎNREGISTRARE VEHICULE CARE NU SE SUPUN ÎNMATRICULĂRII
- Primește, verifică și întocmește documentațiile privind înregistrare și radierea vehiculelor care nu se supun înmatriculării.
- Eliberează plăcuțele cu numerele de înmatriculare, certificatele de înregistrare și certificatele de radiere pentru vehiculele care nu se supun înmatriculării.
- Ține evidența vehiculelor înregistrate și radiate în Registrul special de evidență.
D. MAGAZINE ECONOMAT
- Asigură organizarea, funcționarea și monitorizarea magazinelor tip economat.
- Eliberează tichete ”Economat” pentru categoriile de persoane stabilite prin lege.
E. CONTROL COMERCIAL
- Participă la acțiuni de control comercial care sunt în competența compartimentului, în condițiile legii.
- Constată faptele care constituie contravenții și stabilește sancțiunile pentru nerespectarea regulilor de comerț, în condițiile legii.
- Colaborează cu alte organisme de control ale statului: Poliție, Garda Financiară, ARR, etc.