12 feb. 20
- Admin
Luni, 10 februarie 2020, începând cu ora 15:00, în sala mică a Casei de Cultură ”Tudor Vornicu”, Primăria Municipiului Adjud a organizat din oficiu o dezbatere publică având ca temă proiectul de hotărâre privind aprobarea bugetului general de venituri și cheltuieli al unității administrativ teritoriale Adjud pentru anul 2020 – inițiativa primarului, proiect aflat în transparență din data de 23.01.2020, pe care îl puteți vizualiza aici – /assets/media/2020/01/proiect-22.pdf.
În deschiderea dezbaterii publice, primarul municipiului Adjud, Constantin Armencea, a ținut să precizeze faptul că bugetul UAT Adjud pentru anul 2020 este unul dintre cele mai echilibrate bugete din ultimii 20 de ani, cu un total de venituri la bugetul local de 48.557 mii lei (din care pentru secțiunea de funcționare suma de 29.320 mii lei și pentru secțiunea cheltuielilor de dezvoltare suma de 19.237 mii lei). Sumei de 48.557 mii lei se adaugă excedentul din anii precedenți, în valoare de 2031,187 mii lei. Cheltuielile previzionate în bugetul local al UAT Adjud pentru anul 2020 au un cuantum de 49.758 mii lei (din care 29.320 mii lei sunt destinați funcționării, dezvoltării fiindu-i atribuită o sumă totală de 20.438 mii lei).
Intenționăm să votăm bugetul în ședința ordinară a Consiliului Local al Municipiului Adjud din 20 februarie 2020 și faptul că are loc această dezbatere publică nu înseamnă că, începând de astăzi, nu vom mai accepta recomandări din partea cetățenilor, ci dimpotrivă. Așteptăm în continuare recomandări scrise, până în pre-ziua ședinței de consiliu și suntem deschiși la orice idee venită din partea cetățenilor, a mai adăugat edilul.
Prezentarea Bugetului General de Venituri și Cheltuieli al Municipiului Adjud pentru anul 2020 a fost urmată de interpelările celor prezenți la dezbatere.
Dintre proiectele majore aflate pe lista de investiții cu finanțare de la bugetul local pentru anul 2020 enumerăm:
De asemenea, parte a excedentului bugetar din anii precedenți, repartizat bugetului pentru 2020, va fi investit în locuri de joacă moderne care vor fi amplasate în parcurile din municipiu.
Deoarece în spațiul public a apărut informația conform căreia sintagma ”cheltuieli de funcționare” presupune doar cheltuielile salariale ale personalului din cadrul Primăriei Municipiului Adjud, comunicăm și pe această cale contribuabililor adjudeni că secțiunea de funcționare din cadrul bugetului anual este partea de bază, obligatorie, a unui buget local, care cuprinde veniturile necesare acoperirii cheltuielilor curente pentru realizarea atribuțiilor și competențelor stabilite prin lege, specifice fiecărei unități administrativ teritoriale precum: cheltuielile cu personalul (salariile angajaților Primăriei Municipiului Adjud și salariile angajaților unităților subordonate acesteia), iluminatul public, plata polițelor de asigurare a clădirilor de locuințe din fondul locativ, carburanți, lucrări de întreținere a tuturor clădirilor aflate în administrare (grădinițe, școli, colegii, bibliotecă, casă de cultură, sediu primărie, etc.), carburanți, tarife poștale, furnituri, birotică și papetărie necesare funcționării instituției, utilitățile necesare funcționării instituției în sediul actual, servicii de telefonie, burse școlare, aniversare 50 de ani de căsătorie, cheltuieli de judecată, chirii spații, etc.
Până la următoarea ședință de Consiliu Local, ce va avea loc în data de 20 februarie 2020, Primăria Municipiului Adjud așteaptă sugestiile societății civile. Propunerile făcute urmează să fie analizate și se vor putea regăsi în forma finală a proiectului ce va fi supus votului în ședința de consiliu.