În conformitate cu Legea 196/2018, art. 64, alin. 1, administrarea condominiului poate fi realizată de către persoane fizice, persoane fizice autorizate sau persoane juridice specializate, autorizate conform legii. Nerespectarea acestei prevederi constituie, începând cu data de 01.01.2021, contravenție și se va sancționa cu amendă de la 5.000 la 10.000lei.
Atestatul în vederea dobândirii calității de administrator de condominii se emite conform prevederilor art. 10, alin. 6 al aceleiași legi, în baza următoarelor documente:
certificatul de calificare profesională eliberat de către o firmă atestată în domeniul calificării administratorilor de condominii.
cazierul judiciar care să ateste că nu a suferit nicio condamnare prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, pentru o infracțiune de natură economic-financiară
cazierul fiscal.
Cursurile de calificare în ocupația ”administrator de condominii” sunt programe de formare profesională susținute de către firme formatoare autorizate de Ministerul Muncii și Justiției Sociale și de Ministerul Educației Naționale, prin Autoritatea Națională de Calificări.
Pentru mai multe informații, persoanele care doresc să obțină atestatul de calificare în domeniul administrării de condominii, pot contacta direct orice furnizor atestat. Relații suplimentare se pot obține de la Primăria Municipiului Adjud, 0237/641908, interior 226.